Re: jak zachowac naglowki newsow w OE?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 23:52:48 MET

Użytkownik "soonic" <xxsoonic@op.pl> napisał w wiadomości
news:fl6hqa$9sl$1@news.onet.pl...
> witam
>
> musze przeinstalowac system winxp. Uzywam do maili i grup dyskusyjnych
> OE. Z mailami nie ma problemow, zawsze przywracam wszystkie foldery z
> mailami, natomiast grup dyskusyjnych nie umiem. Naglowki sa w tym
> samym katalogu co emaile, ale samo skopiowanie nie wystarcza. Za
> kazdym razem po zaladowaniu swiezego systemu musze na nowo sciagnac
> liste grup dyskusyjnych i subskrybowac te ktore mnie interesuja. W
> sumie ten zabieg nie jest problemem, ale problem jest w tym ze trace
> wszystkie posty szczegolnie z przed kilku miesiecy. Zawsze mam
> [...]

Prościej, niż myślisz - (to takie nieoficjalne, urposzczone obejście)
Dla danej newsgrupy tworzysz folder-backup, nazywasz go dowolnie, tylko
sie nie pogub i nie powtórz nazwy. Tam kopiujesz, na żywca, wiadomości z
danej newsgrupy, jeśli jakiejś nie ma w OE, to zostanie pobrana, bo
inaczej nie miało by co kopiować. Fakt, że to może trochę miejsca na
dysku zajmować, ale w najgorszym razie robisz więcej folderów-backupów,
aby nie przekroczyło 2 GB. Tak zarchiwizowany post jest odporny na
absolutnie wszystkie awarie całego internetu - gdy normalnie z serwera
zniknie część wiadomości, to z OE znikną one również. Po skopiowaniu ich
do backupu będą już bezpieczne, z serwera mogą sobie znikać, może nawet
zniknąć cały serwer. Podobnie rzecz ma się z automatycznym kasowaniem
(ja wyłączyłem) postów po iluś-tam-dniach. Też Cię ta przygoda nie
zaskoczy - automatyczne czyszczenie nie rusza backupów. Pamiętaj tylko,
aby przy ponownym zaciąganiu zarchiwizowanych wiadomości, w katalogu z
plikami folderów-backupów KONIECZNIE znalazł się plik folders.dbx. on
może nawet być z innej, obcej tożsamości, choć lepiej, aby był z
własnej. Może byc obcy (sprawdzone w praktyce), ale być MUSI. Inaczej
import się nie uda.
I tak sobie backupujesz każdą z grup newsowych, taki backup ma tę
zaletę, że możesz na niego normalnie odpowiadać, i odpowiedź poleci na
newsgrupę, przez domyślne konto.
W starszych OE taki backup dawał też funkcjonalność polegającą na
selektywnym kasowaniu postów (co można dopiero od OE6, wsześniej tylko
wszystko, albo nic, ostatecznie kombinacje z widokami), podlegał
kompaktowaniu, nie tracąc nic z funkcjonalności.
Po ponownej konfiguracji konta włączasz opcję "tylko 300 ostatnich",
sprawdzasz co nowego, wyrónujesz grupy, zaciagasz import i mozesz
odpowiadać na zarchiwizowane posty.
Ja u siebie... przyznam, że po konfiguracji konta po prostu ściągam
nagłówki na nowo, w sumie to nie tak długo trwa... ale szybkie łącze
potrzebne, mam 5/2, mógłbym kombinować z backupowaniem, ale nie bardzo
mi się chce. Kiedyś jednak wypróbowałem i działało. Nie wiem, jak teraz
:)

--
Kot czeka na pomoc... http://www.bazylek2007.republika.pl/