Re: WINXP nie widzi dysku z danymi i chce bym go sformatował

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 19:48:45 MET

Dnia Fri, 28 Dec 2007 10:16:56 -0800 (PST), micz napisał(a):

> OK
> - odpaliłem w DOSie MBRWork 1.07b z parametrem R i pojawiło się
> Okienko informacji "MBR Partition Information (HD0)"
> (vide: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90ff01f18b3381a9.html)
> - wybrałem opcję 1 i grzecznie zapisało mi Backup
> - i teraz mam wybrać 3 czy 4? Czy może jeszcze coś innego? (nie bardzo
> rozumiem różnicę między MBR a EMBR. Extended MBR jest jakąś wariacją
> MBR, czy może MBR jest częścią EMBR...?)

Czekaj - tam jest całkiem dobrze wyglądająca partycja. Hmmm no OK, masz
backup to kasuj. Polecenie numer 4.

EMBR oznacza tutaj pełną pierwszą ścieżkę dysku, której pierwszym
sektorem jest sektor MBR zawierający tabelę partycji. Reszta sektorów z
reguły leży nieużywana, dlatego bywa wykorzystywana pod kod obcych
bootmanagerów (takich jak Bootit tego samego producenta).

Zastanawiam się, czy ten dysk się przypadkiem nie uszkodził fizycznie.
Zapuść test odczytu w programie MHDD klawisz F4. W Internecie znajdziesz
całkiem nieźle zrobione FAQ po polsku (poszukaj słowa MHDD w Google).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/