Re: Dual boot - XP i 2003 - pójdzie od ręki czy z przebojami?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 15 Dec 2007 - 10:16:22 MET

Dnia Sat, 15 Dec 2007 09:05:55 +0100, Rafał Zawierta napisał(a):

> Hej.
> Mam na serwerze zainstalowany W2k3 SBS, który w normalnych warunkach
> działa. Szef jednak chce od czasu do czasu na tym komputerze mieć
> możliwość uruchamiania także XP (z pewnych powodów, nie chodzi o gry
> tylko o to by "wyglądało identycznie"-szef i żeby mi nikt nie porył w
> 2k3 logując się lokalnie).
>
> Jak zachowa się system, gdy mu na drugą partycję wrzucę XP. W tej
> kolejności MBR poprawnie się zaktualizuje i dostanę dobre wpisy w
> boot.ini, czy czeka mnie ostra zabawa żeby to śmigało. Aktualnie nie
> [...]

Wystarczy po instalacji XP-ka podmienić pliki ntldr oraz ntdetect.com na
uprzednio zachowane wersje z W2k3. Jeżeli plik Boot.ini nie zostanie
zaktualizowany, to trzeba to będzie zrobić ręcznie, albo użyć programiku
Bootpart http://www.winimage.com/bootpart.htm .

Bezpieczniej będzie jednak postawić XP-ka na osobnej partycji
podstawowej, ustawiając ją jako aktywną przed instalacją. Wówczas
wszystkie pliki XP-ka pójdą na tą partycję. Potem Bootpart, mała
modyfikacja XP-kowego Boot.ini i po sprawie.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/