Dual boot - XP i 2003 - pójdzie od ręki czy z przebojami?

Autor: Rafał Zawierta <zawiertaNIE_at_NIEgmail.com>
Data: Sat 15 Dec 2007 - 09:05:55 MET

Hej.
Mam na serwerze zainstalowany W2k3 SBS, który w normalnych warunkach
działa. Szef jednak chce od czasu do czasu na tym komputerze mieć
możliwość uruchamiania także XP (z pewnych powodów, nie chodzi o gry
tylko o to by "wyglądało identycznie"-szef i żeby mi nikt nie porył w
2k3 logując się lokalnie).

Jak zachowa się system, gdy mu na drugą partycję wrzucę XP. W tej
kolejności MBR poprawnie się zaktualizuje i dostanę dobre wpisy w
boot.ini, czy czeka mnie ostra zabawa żeby to śmigało. Aktualnie nie
mogę sobie pozwolić za bardzo na reinstalację 2k3, aczkolwiek i takie
rozwiązanie wchodzi w grę.

Co prawda mam takie zasoby, że VirtualPC albo inne cudo spokojnie
hostowało by z 2003 wirtualnego XP, ale mam poważne obawy co do tego,
jak by to działało (czytaj: czy docelowy użytkownik XP uniósłby
przechodzenie przez kolejne etapy do wirtualnego systemu).

Pozdrawiam
R.