Re: XB nie bootuje się a ja już wysiadam :(

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 14 Dec 2007 - 09:23:26 MET

Dnia Thu, 13 Dec 2007 15:44:53 +0100, Sebcio napisał(a):

> Witam !
>
> Mam paskudnie upierdliwy problem z XP Home PL. W chwili gdy BIOS
> powinien zbootować system, nie dzieje się nic. Nie ma komunikatu "NO
> SYSTEM DISK...", komputer daje się zrestartować Ctrl+Alt+Del. Nie ma w
> ustawieniach BIOSu włączonej ochrony antywirusowej.
>
> Zrobiłem sobie dyskietkę startową do XP i z niej udaje mi się
> bezproblemowo odpalić system. Na wszelki wypadek nadpisałem na dysku
> twardym NTLDR, BOOT.INI oraz NTDETECT.COM ale nic. CHKDSK nie widzi
> żadnych problemów.

> [...]

Sprawdź przy pomocy MBRWork http://www.terabyteunlimited.com, jaki
numerek ma wpis oznaczający aktywną partycję. Powinien mieć wartość hexa
80. Jeżeli jest inaczej, popraw. Możesz też zapuścić Bootit - jeżeli
wykryje nieprawidłową wartość, to sam zaproponuje jej poprawienie.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/