Re: Win XP i nowy dysk

Autor: newsy z onetu <newsyzonetu_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Dec 2007 - 06:35:33 MET

Michal Kawecki pisze:

> Tak. Będą one użyte dopiero po utworzeniu RAID na poziomie sprzętu.

sterowniki będą już, czyli jak dodam RAID, zostanie on automatycznie
rozpoznany, a więc windows będzie potrafił wystartować z takiego dysku -
to jeśli chodzi o sterowniki, konfiguracja bootowania niżej - czy dobrze
zrozumiałem?
(..)
> Da się to zrobić, sam przez jakiś czas tak pracowałem. Sugeruję tylko
> użyć jakiegoś normalnego programu z większymi możliwościami niż dd. Na
> przykład BootIt http://www.terabyteunlimited.com, którym można na koniec
> ustawić aktywną partycję, wgrać standardowy kod startowy, usunąć podpis
> dysku i wyedytować plik Boot.ini.

zrobić obraz dysku sata na innym dysku/dvd (powinno na dvd nawet się
zmieścić jeśli chodzi o samą partycję systemową), ponieważ dysk "idzie"
do RAID'a, poczym utworzyć w BIOS'ie kontrolera macierz, z jakiegoś
innego systemu (albo wspomnianego przez Ciebie softu) nagrać wcześniej
utworzony obraz na macierz RAID i ustawić aktywną partycję, usunąc
podpis, wyedytować boot.ini (to bootit ng), ale nie wiem co to znaczy
"wgrać standardowy kod startowy"? (fixboot /mbr?)

i teraz dwa pytanka dodatkowe:
1. jakbym miał zrobić fixmbr, bootcfg /rebuild, to czy płyta windows XP
SP2 "nie widząca" macierzy RAID pozwoli na to? czy trzeba dograć do tej
instalacji sterowniki (np przez nlite) - a może nie jest potrzebna płyta
i ten program Bootit NG jest w stanie to zrobić?

2. powiązane z powyższym po częsci - czy windows, który jest na dysku
sata (bez RAID) pozwoli zainstalować sterowniki RAID (jeśli nie znajdzie
sprzętu do RAID) - a jeśli znajdzie (tylko bez macierzy utworzonej) to
czy z kolei da się zainstalować sterowniki do jeszcze nie istniejącego w
zestawie sprzętu? (chciałbym tego sil3112 na pci w niedługim czasie
przenieść na kontroler RAID na nowszej płycie głównej i też chciałbym
zrobić to bez reinstalacji)

pozdrawiam i z góry dziękuję za cierpliwość przy odpowiedziach
Robert