Re: Win XP i nowy dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 12 Dec 2007 - 19:14:52 MET

Dnia Tue, 11 Dec 2007 22:49:07 +0100, newsy z onetu napisał(a):

> ja się podepnę
> chciałbym przenieść działający Windows XP SP2 z dysku Seagate 160GB
> SATA1 NCQ na macierz RAID0 złożoną z dwóch ww dysków. przenoszenie
> systemu zrobiłbym przez linuksowe "dd", raid0 widziany jest jako
> sda/sdb, więc sugeruje to, że da się tak zrobić.

W żadnym wypoadku. Skoro widzi je osobno, to nie widzi RAID.

> i teraz pytanie, czy do windowsa wcześniej dograć sterowniki do tego
> RAID'a (Sil3112 to jest na PCI), czy zbootuje się po takiej operacji?

Tak. Będą one użyte dopiero po utworzeniu RAID na poziomie sprzętu.

> (obraz dysku z windowsem na sata + dograne sterowniki sil3112 raid do
> tego windowsa skopiowany na macierz RAID0), czy trzeba coś więcej
> zrobić? a może z jakiś powodów (oczywiście sterownikowych) jest to
> niemożliwe?

Da się to zrobić, sam przez jakiś czas tak pracowałem. Sugeruję tylko
użyć jakiegoś normalnego programu z większymi możliwościami niż dd. Na
przykład BootIt http://www.terabyteunlimited.com, którym można na koniec
ustawić aktywną partycję, wgrać standardowy kod startowy, usunąć podpis
dysku i wyedytować plik Boot.ini.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/