Re: Kontrola pracy pracownikow

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 30 Nov 2007 - 11:36:36 MET

jaki pisze:
> Nie wiem czy nie wpadlismy w paranoje, ale mamy zastrzeżenia.. Pogadanki
> juz byly, ale przez 4 godziny pracy nie ma kto zmotywowac pracownika.

Nie, żebym bardzo odwodził od jakichś mechanizmów kontrolnych,
one mogą się w pewnych sytuacjach przydać, ale według mnie
najlepiej mieć najpierw jakiś obraz sytuacji realny, żeby
mieć na czym oprzeć najlepszą decyzję -- czy rozmawiać z
niektórymi ludźmi na początek, czy już blokować.

> Nakieruj mnie na cos czym moge to zrobic.
> W Linuxax jest Iptables i cron.
> A tutaj jakis ISA server (mowa o W2003 Server)?

A masz tego ISA Server już? Czy dopiero będziesz na etapie
kupowania czegoś?

Ja generalnie ISA nie używam, więc tutaj Ci nie pomogę. Całe
blokowanie trzeba zrobić na proxy serwerze, żeby wybiórczo
blokować wybrane URLe (np. właśnie Onet, Interia, WP) nie
wycinając tego, co jest potrzebne do pracy. Trzeba mieć też
logi z możliwością analizy kto w jakich godzinach jakie serwisy
odwiedzał. Nawet na początek sugerowałbym właśnie logi tylko,
a nie monitoring "osobisty" komputerów czy blokowanie sieci,
bo można wezwać człowieka, pokazać mu wydruk i powiedzieć "wczoraj
pół dnia oglądał pan panienki w necie, dlaczego?".

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |