system nie może uzyskać dostępu...

Autor: Speedy <speedy_at_va.pl>
Data: Wed 28 Nov 2007 - 23:26:56 MET

Hej

Nie bardzo wiem czy problem jest sprzętowy czy programowy ale pomyślałem że
zapytam najpierw tu. System to Win XP MCE PL. Niedawno dokupiłem kolejny
dysk (500 GB S-ATA) i od czasu do czasu (dość rzadko) mam takie zjawisko.
Przy próbie otwarcia czegokolwiek system wydaje swój alarmowy "brzdęk" i
wyrzuca komunikat, coś w tym sensie że system nie może uzyskać dostępu do
określonego urządzenia, ścieżki lub pliku. Daję OK, po czym po kilku
sekundach ponownie próbuję otworzyć dany plik czy program i teraz otwiera
się on bez problemu.
Nie jest to w sumie wielka tragedia, no ale jednak trochę dokuczliwe. Co
może być przyczyną i czy da się jakoś temu zaradzić?

(Komputer stary ale jary, P4 2,8 GHz, 768 MB RAM, płyta Asus P5RD1-V dlx,
dysk przypiąłem i zainstalowałem na "bardzo szybko" z braku czasu, dlatego
konfiguracja dysków jest nieco chora:
dysk C: HDD 160 GB IDE (na nim był kiedyś system, a w zasadzie nadal jest,
taki sam windows, tyle że już go nie używam tzn pozostaje jako opcja przy
bootowaniu ale z niego nie korzystam) ,
dysk D: 8 GB IDE (szuflada),
dysk E: napęd DVD-RW,
dysk F: 500 GB S-ATA, z 1 wielką partycją, na nim stoi system.
Czy to może być przyczyną wymienionego problemu? Ta nieco chaotyczna
konfiguracja? Jeśli tak, jak powinno być "idealnie"?)

z góry thx
Speedy