Re: system nie może uzyskać dostępu...

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 29 Nov 2007 - 19:58:40 MET

In news:fikq4t$aod$1@atlantis.news.tpi.pl,
*Speedy* <speedy@va.pl> typed:
> [...]
> zjawisko. Przy próbie otwarcia czegokolwiek system wydaje swój alarmowy
> "brzdęk" i wyrzuca komunikat, coś w tym sensie że system nie może uzyskać
> dostępu do określonego urządzenia, ścieżki lub pliku. Daję OK, po czym po
> kilku sekundach ponownie próbuję otworzyć dany plik czy program i teraz
> otwiera się on bez problemu.
> Nie jest to w sumie wielka tragedia, no ale jednak trochę dokuczliwe. Co
> może być przyczyną i czy da się jakoś temu zaradzić?
>
> (Komputer stary ale jary, P4 2,8 GHz, 768 MB RAM, płyta Asus P5RD1-V dlx,

No nie tak stary, ale jak na elektronike to faktycznie stary. Ale musze Cie
pocieszyć, bo ja tez na podobnym pracuje , z tym, że plyta P5GD1 i 3 Gb RAM
oraz procek 3.2 GHz

> dysk przypiąłem i zainstalowałem na "bardzo szybko" z braku czasu, dlatego
> konfiguracja dysków jest nieco chora:
> dysk C: HDD 160 GB IDE (na nim był kiedyś system, a w zasadzie nadal jest,
> taki sam windows, tyle że już go nie używam tzn pozostaje jako opcja przy
> bootowaniu ale z niego nie korzystam) ,

A z niego jak wystartujesz, to też są takie objawy?

> dysk D: 8 GB IDE (szuflada),
> dysk E: napęd DVD-RW,
> dysk F: 500 GB S-ATA, z 1 wielką partycją, na nim stoi system.
> Czy to może być przyczyną wymienionego problemu? Ta nieco chaotyczna
> konfiguracja? Jeśli tak, jak powinno być "idealnie"?)

A po wyjęciu dysku SATA dalej jest taki objaw?. Wiem, że kiedyś
przestawiałem "coś" w BIOS (jak podpinałem SATA) i po przejsciu POST
wciskało sie F? (jest wyświetlany komunikat co trzeba przycisnąć), lub jakiś
klawisz, a ukazywało sie menu do konfiguracji.
Ale z tym to poczekaj na Michała Kaweckiego.