Re: Cisnie mi sie na usta .. [VISTA]

Autor: Grazyna <kuzynkagr-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 18:24:56 MET

In news:1eha8tx7mukof.dlg@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> typed:

> jak już wspomniałem, Vista okresowo zarzyna procesor swoimi
> wbudowanymi zadaniami typu weryfikacja plików systemowych i
> sprawdzanie aktualizacji (proces trustedinstaller - system stoi przez
> kilka minut) czy też np. indeksacja plików.

Czy da się to wyłączyć?

> Ale nawet otwieranie
> zwykłych kontrolek systemowych w rodzaju Panelu Sterowania, Centrum
> sieci i udostępniania, właściwości połączenia sieciowego, a zwłaszcza
> Harmonogramu Zadań i zaawansowanego widoku Zapory zajmuje wiele
> zasobów procesora. Wystarczy poobserwować historię i przyczyny skoków
> zużycia CPU np. w Process Explorerze Sysinternals. W XP takie okienka
> działały bez zgrzytów, a tutaj.....

Czy dobrze rozumiem, że te zgrzyty dotyczą procesora jednordzeniowego,
ale dwurdzeniowego już niekoniecznie?

> W sumie racja....

A procesor dwurdzeniowy i 2 GB RAM-u dałyby pełen komfort, czy tylko
względny (interesują mnie wszystkie zastosowania oprócz gier)? Muszę się
jutro zdecydować za lub przeciw, stąd te pytania.
Pozdrawiam. :-)

--
Grażyna