Re: Cisnie mi sie na usta .. [VISTA]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 07:13:03 MET

Dnia Sun, 25 Nov 2007 13:55:37 -0800 (PST), Mikołaj Bartnicki
napisał(a):

> W chwili gdy piszę te słowa, wskaźnik wykorzystania procesora (ten
> wspomniany Celeron Mobile 1,73GHz) oscyluje w granicach 0-3%, Odpalone
> dwa Internet Explorery, panel boczny z tymi kolorowymi śmieciami i w
> systrayu Avira i wszystkie dobrodziejstwa jakie HP raczył udostępnić
> do pobrania na swojej stronie. No działa po prostu i tyle.

Ależ tu nie chodzi o stan spoczynkowy systemu. XP też prawie nie zajmuje
procesora, kiedy nic nie robi, nawet jeśli uruchomimy go na Pentium I.
Różnica wyłazi po przejściu do normalnej pracy. Ponadto, jak już
wspomniałem, Vista okresowo zarzyna procesor swoimi wbudowanymi
zadaniami typu weryfikacja plików systemowych i sprawdzanie aktualizacji
(proces trustedinstaller - system stoi przez kilka minut) czy też np.
indeksacja plików. Ale nawet otwieranie zwykłych kontrolek systemowych w
rodzaju Panelu Sterowania, Centrum sieci i udostępniania, właściwości
połączenia sieciowego, a zwłaszcza Harmonogramu Zadań i zaawansowanego
widoku Zapory zajmuje wiele zasobów procesora. Wystarczy poobserwować
historię i przyczyny skoków zużycia CPU np. w Process Explorerze
Sysinternals. W XP takie okienka działały bez zgrzytów, a tutaj.....

> Inna sprawa, że to jest skandal, żeby system operacyjny wymagał 2GB
> pamięci do komfortowej pracy.

W sumie racja....

> No ja taką właśnie mam. I Aero działa bez zająknięcia, nie widzę
> żadnej róźnicy w porównaniu do desktopa z Radeonem 9550, mimo, ze ten
> ostatni dostał "indeks wydajności", o ile dobrze pamiętam, "2.9", a
> notebook "2.0".

Aero działa w oparciu o procesor graficzny, a nie CPU. Ale spróbuj
uruchomić jakąkolwiek gierkę w OpenGL. Albo odtwarzanie jakiegoś
skompresowanego filmu, czym będzie się musiał zająć procesor, gdyż mało
który płytowy chipset wspiera sprzętowe dekodowanie.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/