Re: virtual PC2007 + linux

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 23:52:35 MET

** Michal Bien <mbien@uw.edu.pl.invalid> wrote:

> A ja polecam Virtual BOXa - rozwija sie bardzo dynamicznie (wystarczy
> spojrzec na zmiany w 1.5.2), jest crosplatformowy jak VMWare (zarowno
> jesli chodzi o host, jak i o systemy goscia), darmowy (100% w domu, ba
> ciut pokrecona licencja umozliwia nawet uzywanie w firmie ale do celow
> testowych, a nie typowo produkcyjnych).

Na razie zupełnie jak VMware Server.

> Testowalem pod nim kilka odmian BSD, kwadrylion roznych dystrybucji
> linuksa (w tym wspomniane Ubuntu w najrozniejsze ciapki i odmiany,
> Fedore - dzialaja OK), testowe OSy MS dostepne za darmo szaraczkom (w
> tym win2003 server R2 i Vista RC2 - dzialaja OK, tylko przy Viscie
> widac ze 1 GB zwlaszcza w srodowisku wirtualnym to jednak za malo dla
> tej krowy). Jedyne czego mi nie obsluzyl to systemy 64bitowe (linux i
> XP 64bit) przy hoscie 32bit, co jest normalne i AFAIK nie jest wina
> wirtualizatora. Lyka w wiekszosci poprawnie nawet virtual apliances
> utworzone pod VMVare,

To akurat żaden problem, od kilku lat format składowania danych przez VMware
jest udokumentowany i dostępny, więc każdy może łykać.

> nie zamula tak systemu i nie tworzy kolejnych kilku wirtualnych kart
> sieciowych jak VMWare (jak ktos ma sieciowke na skretke 100 mbit i 1
> Gbit (czesto plyty maja obie),

Nie wiem o co Ci chodzi? Płyty główne często mają dwa interfejsy sieciowe? To
chyba serwerowe. A w jaki sposób VMware zamula sieciówkę hosta bo też nie
bardzo to rozumiem?

> wifi, firewire i tuner taki jak np: SS2 ktore te dwa ostatnie tez sa
> widzane jako interfejsy sieciowe, to po zdublowaniu tego przez VMWare
> mozna dostac oczoplasu),

Nie wiem o czym Ty piszesz. Może spróbuj skonfigurować VMware, często warto
zajrzeć w zakładkę sprzętu i wywalić to co uważasz za zbędne.

> a ponadto w odroznieniu od darmowego VMWare server obsluguje migawki i
> zapisywanie stanu maszyny jak platny VMWare Workstation.

VMware Server obsługuje snapshoty.

> IMHO wystarczy tego by dac mu szanse - jak sie nie spodoba to
> odinstalowuje sie szybko i bezbolesnie,

No ta, to najważniejsza cecha. Szybko się odinstalować. ;P

> nie tak jak VMWare Serwer czy Player, ktore przy deinstalacji (co
> prawda juz dosc dawno i zapewne to poprawiono w nowych wersjach)
> rozlozyly mi dokumnetnie win2k, a XP ledwie udalo mi sie odratowac z
> ostatniej dobrej konfiguracji.

Tzn. był jakiś błąd i go poprawiono ale przed nim przestrzegasz?

> Na koniec najwazniejsze:
> http://www.virtualbox.org/

Najważniejsze jest to, że vmware ma parawirtualizowane sterowniki dla
większości systemów gościa i to głownie wpływa na wydajność tegoż.