Problemy z Vista + wireless

Autor: Kazimierz <nienamierzony_at_interia.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 13:32:42 MET

Mam klopoty z vista + sieciami wireless. Problem dotyczy 3 przypadkow i za
kazdym razem objawia sie to tak samo.
1 przypadek to laptop toshiba A200 (lub jakos tak) z vista home basic +
router dlink z adsl, drugi to Lenovo R60 z Vista Home Premium + linksys z
adsl i trzeci Dell 630 vista business + draytek 2910VGI. O ile producent
wydal, routery maja wgrany najnowszy firmware. Laptopy maja wszelakie
aktualizacje zarowno od strony MS jak i sterowniki od producenta.

Jest siec wireless z WPA2 podlaczam sie do tego laptopem z vista. Z
podlaczeniem nie mam problemu. problem pojawia sie natomiast w trakcie
dzialania. Objawia sie to najczesciej zerwaniem polaczenia (typu nie mozna
wyswietlic strony ale po kliknieciu odswiezania stronka otwiera sie bez
problemu). Windows diagnostic (czy jak mu tam ) najczesciej nie widzial
problemow ale jesli cos znalazl (pojedyncze przypadki na kilkaset prob) to
bylo to wskazanie na serwer dns. Idac dalej zauwazylem ze problem dotyczy
polaczenia miedzy laptopem a urzadzeniem wireless. puszaczjac ping sa
straty, w zaleznosci od konfiguracji sprzetowej, 5-10%.Sa to przerwy
kilkusekundowe (1-4 timeout'y) dlatego tez wyniki diagnostyki moga byc
bledne poniewaz uruchamiane byly po zajsciu a nie w momencie zaistnienia
problemu. Nie ma znaczenia czy urzadzenia sa w tym samym pomieszczeniu czy
daleko od siebie. Czy zmieniam kanal na inny (w celu eliminacji zaklocen
innych sieci - choc w jednej lokalizacji nie ma takiej mozliwosci). W jednym
przypadku vista zwiesila sie i odnalazla rozwiazanie. sprowadzalo sie to do
pobrania paczki (ktorej nie ma w windows update). Po uruchomieniu tej
aktualizacji dostalem komunikat ze "ta aktualizacja nie ma zastosowania do
tego systemu" - paczka (Windos6.0-KB938979-x86.msu)
Gdyby byl to pojedynczy przypadek to winil bym sterownik karty sieciowej ale
tak to nie mam pojecia a rozmow i szukania rozwiaznia problemu sporo.

Kusi mnie by obwiniac za to viste bo kilka razy zdarzylo mi sie ze
zainstalowane sa wszelakie dostepne aktualizacje, cos sie zawiesza, vista
przetwarza dane i znajduje rozwiazanie w postaci pobrania okreslonej
aktualizacji, po zaaplikowaniu jak reka odjal. dotyczy to przedewszystkim
R60 gdzie spotykalem sie z tym najczesciej.
Nie sprawdzilem czy karty maja taki sam chipset ale nie mam teraz okazji by
to sprawdzic.

Problem oczywiscie nie istnieje jak sie podlacze kabelkiem do routera ale w
koncu nie po to wireless tam jest ;)

No i jeszcze dosc wazna rzecz. Problemow nie mam z windows XP. Mam della
d410-tke i z nia, jak jestem w kazdej z lokalizacji, to wszystko jest OK.

Ma ktos pomysl?