Re: Cisnie mi sie na usta .. [VISTA]

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 07:59:04 MET

In news:35bf4521-a72d-4b47-addf-a2fec8d48c05@o42g2000hsc.googlegroups.com,
*Mikołaj Bartnicki* <mikolaj.bartnicki@gmail.com> typed:

> No ja taką właśnie mam. I Aero działa bez zająknięcia, nie widzę
> żadnej róźnicy w porównaniu do desktopa z Radeonem 9550, mimo, ze ten
> ostatni dostał "indeks wydajności", o ile dobrze pamiętam, "2.9", a
> notebook "2.0".

Nie patrz na indeks wydajności, bo to różnie w praktyce bywa, np. po
zainstalowaniu nowych sterów do karty grafiki index spada o 0.5 pkt., a
ponowna instalacja starszych wersji powoduje jego podniesienie.
Ponadto index wydajnosci mierzy się od najniższej (szczegolnie dotyczy to
karty grafiki), a nie CPU, RAM, Dysk itd.. - chociaż jak widzisz są one
większe.

Co to jest indeks wydajności systemu Windows?
Indeks wydajności systemu Windows jest miarą możliwości konfiguracji
sprzętowej i oprogramowania komputera wyrażoną w postaci liczby nazywanej
wynikiem podstawowym. Wyższy wynik podstawowy oznacza, że komputer działa
lepiej i szybciej niż komputer z niższym wynikiem podstawowym, zwłaszcza
podczas wykonywania bardziej zaawansowanych i wymagających większej ilości
zasobów zadań.
Każdy składnik sprzętowy uzyskuje indywidualny wynik częściowy. Wynik
podstawowy komputera jest określany przez najniższy wynik częściowy. Na
przykład jeśli najniższy wynik częściowy pojedynczego elementu sprzętowego
wynosi 2,6, to wynik podstawowy wynosi 2,6. Wynik podstawowy nie jest
średnią połączonych wyników częściowych.
Można użyć wyniku podstawowego, aby kupować bez obaw programy i inne
oprogramowanie dopasowane do wyniku podstawowego komputera. Jeśli
przykładowo komputer posiada wynik podstawowy 3,3, można zakupić
oprogramowanie przeznaczone dla tej wersji systemu Windows, które wymaga
komputera z wynikiem podstawowym 3 lub niższym.