Re: do dobrego admina praktyka -backup w sieciach firmowych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 18 Nov 2007 - 12:42:17 MET

Dnia 18 Nov 2007 12:08:58 +0100, pabi napisał(a):

> witam
> mam pytanie odnośnie jak dobrze robić backup w sredniej firmie
>
> dziś pytam tylko o backup outlooka expresa (wbudowany klient windowsa) na
> stacjach uzytkowników
> standardowa stacja - win xp prof, czyli jedyny program do backupu istniejacy
> tam to ntbackup.
> 1.Gdzie backupować ?
> Bo chyba na dysk lokalany to bez sensu bo już mi padały i był koniec.
> Na dysk sieciowy? I czy to zabezpiecza przed wirusami, chodzi o to czy
> wirus mi tak nie przejdzie z kompa usera na komp do backupu?

Jeśli masz wątpliwości to zapisuj backup na dysku usera i ściągaj go do
siebie jakimś robocopy. W ten sposób Ty będziesz miał dostęp do kompów w
firmie, a oni do Twojego serwera - nie.

> 2.Co backupować - wychodzące, przychodzące i kontakty?

Najlepiej każdorazowo cały folder z plikami OE.

> 3.Jaka kopia - przyrostowa? Chodzi o to żeby ntbackup nie tworzył codziennie
> oddzielnego pliku kopii tylko dopisywał do jednego pliku ale żeby była
> możliwośc przywrócenia z pliku backupu stanu z wybranego dnia, bo jak np dziś
> mi walnie poczta to chciałbym przywrócić stan nie z dziś tylko z wczoraj?

W przypadku OE nie ma innego wyjścia jak backup normalny, czyli
codziennie kompletnych plików z pocztą.

> Sory za pozornie proste pytania ale w przypadku firmy stają się one mocno
> znaczące i czasem bardzo wartościowe. Dzieki za sugestie.

W firmie powinieneś zainwestować we własny serwer IMAP i na nim
skonfigurować konta userów. Będziesz miał wówczas w jednym miejscu całą
pocztę wysyłaną i odbieraną, i to rozbitą na pojedyncze maile. I dopiero
wtedy będzie sens wykonywania backupów różnicowych.

Można też skorzystać z oferty trzeciej firmy dysponującej szybkim lączem
i dużą ilością miejsca na skrzynki IMAP. Wówczas wystarczy założyć
przekierowanie poczty na jakieś konto backupowe, które ściągasz do
siebie.

Trzecie rozwiązanie to prosty serwerek poczty POP3/SMTP na każdym
kompie, potrafiący robić kopie maili odbieranych i wysyłanych z
używanego przez usera klienta poczty. Polecam ProxyPlus, zabiera
niewiele zasobów, jest bardzo prosty w konfiguracji i działa w sposób
całkowicie niewidoczny.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/