Re: do dobrego admina praktyka -backup w sieciach firmowych

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 18 Nov 2007 - 12:36:09 MET

pabi wrote:
> witam
> mam pytanie odnośnie jak dobrze robić backup w sredniej firmie

Skala wielkości...

> dziś pytam tylko o backup outlooka expresa

Outlook Express

> (wbudowany klient windowsa) na

Poważnie?

> stacjach uzytkowników
> standardowa stacja - win xp prof, czyli jedyny program do backupu istniejacy
> tam to ntbackup.
> 1.Gdzie backupować ?
> Bo chyba na dysk lokalany to bez sensu bo już mi padały i był koniec.

Pytania są raczej dziwne, nie wiem, jak na nie odpowiadać, bo to
ogromny temat. Polecam jednak kupić sobie podstawową książkę, albo
chociaż wpisać "backup". Na kilka sposobów możesz to zrobić, jak Ci
zależy na bezpieczeństwie, to utworzysz całą politykę bezpieczeństwa:
- testowanie backupów! (bo często się zdarza, że są backupy, ale
można je sobie w tyłek włożyć
- wywożenie kopii poza teren firmy
etc.

Sporo rzeczy możesz zrobić: jak to chcesz zrobić tanim kosztem, to
postawić prosty serwer + np. narzędzie CobianBackup

ps. pamiętaj, że troche ciężko się backupuje pliki, które są w użyciu,
musisz wtedy zrobić kilka zabiegów.

> Na dysk sieciowy?

Można na dysk sieciowy.

> I czy to zabezpiecza przed wirusami, chodzi o to czy
> wirus mi tak nie przejdzie z kompa usera na komp do backupu?

Wirusy też się backupują, możesz postawić program antywirusowy na
serwerze i na kliencie.

> 2.Co backupować - wychodzące, przychodzące i kontakty?

[...]

> Sory za pozornie proste pytania ale w przypadku firmy stają się one mocno
> znaczące i czasem bardzo wartościowe. Dzieki za sugestie.

Nie wiem do końca, o co chodzi w Twoim zapytaniu: czy dobrze się
domyślam, że masz małą firmę i chcesz zajmować się wszystkim,
nie chcesz zapłacić komuś za coś, o czym nie masz zielonego pojęcia?

A może jesteś "informatykiem" w jakiejś firmie - jeżeli tak,
to radzę szybko zacząć się uczyć zawodu, bo pytania zadajesz okropne :/

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,