Re: Błąd wyświetlania wielkości partycji (Windows XP)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 20:43:28 MET

Dnia Mon, 12 Nov 2007 16:14:53 +0100, abc__xyz napisał(a):

> Cześć!
>
> Od pewnego czasu Windows XP błędnie pokazuje mi wielkość i ilość
> dostępnego miejsca na jednej z partycji. Ma ona ok. 50 GB, wolna
> przestrzeń to ok. 12 GB (wg chkdsk).
>
> System (standardowe okienko) podaje z kolei, że ma ona 5 MB, dostępne:
> 0B. Na dysku nie można niczego zapisać ze względu na komunikat o braku
> wolnego miejsca.
>
> Próbowałem naprawić ten błąd standardowymi narzędziami Windows:
> "sprawdzaczem" błędów oraz chkdsk. Żadnej poprawy (chkdsk podaje
> prawidłową informację o wielkości partycji i ilości wolnego miejsca, ale
> [...]

1. Napisać, która to partycja na dysku, czy jest ona podstawowa czy też
jest to dyysk logiczny, i czy nie zaczyna się przypadkiem w okolicach
137 GB.

2. Sprawdzić korelację tabeli partycji z bootsektorem partycji przy
pomocy programu Testdisk http://www.cgsecurity.org/ lub np. BootIt
http://www.terabyteunlimited.com.

3. Wrzucić na grupę wynik działania programiku
http://terabyteunlimited.com/downloads/PARTINFO.ZIP.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/