Re: VISTA a bezpieczeństwo

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 11 Nov 2007 - 23:22:42 MET

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> To nie jest dyskusja filozoficzna o ogólnych aspektach bezpieczeństwa systemu
> operacyjnego, tylko zwykłe porównanie poziomu bezpieczeństwa Visty w
> porównaniu do W2k czy też XP.

Aby dokonać zwykłego porównania musisz dysponować czymś ogólnym do czego to
chcesz porównywać. Taką właśnie "filozoficzną" metodologią. Bez metodologii to
każdy test jest bez sensu gdyż nie wiadomo co właściwie porównuje i na jakich
warunkach.

> [...]
> wywiad z Joanną Rutkowską "Vista jest bezpieczniejsza niż XP"
> http://securitystandard.pl/news/106958/Joanna.Rutkowska..Vista.jest.bezpieczniejsza.niz.XP.html

> "Co pani myśli o bezpieczeństwie Visty? Jak wypada ono na tle XP?

> Wielokrotnie wypowiadałam się publicznie na ten temat i za każdym razem
> podkreślałam, że Microsoft włożył dużo pracy w poprawę bezpieczeństwa nowego
> systemu i że z technicznego punktu widzenia Vista jest po prostu
> bezpieczniejsza niż XP."

> A że Ty tych różnic nie zauważasz... cóż. No comments :-).

A że nie rozumiesz "z technicznego punktu" widzenia vs. praktyki to no cóż. No
comments.

Nigdzie nie napisałem, że MS nie włożył pracy. Ale aby ogólnie było bezpiecznie
to musi jeszcze nieco upłynąć aby LUDZIE, którzy się tym zajmują ogarniali nowy
system.

Prawda jest taka, że Vista to jakieś 3% zainstalowanych Windows?

Zrozum, że zapewnienie bezpieczeństwa to są głównie LUDZIE, nie technologie.
Ich wiedza (ludzi oczywiście) i zrozumienie tematu pozwala na zapewnienie
pewnego stopnia bezpieczeństwa.

Vista *aktualnie* (bo nie twierdzę, że się do tego nie nadaje, czy że ma jakieś
techniczne problemy) jest systemem po prostu zbyt młodym.