Szyfrowanie - TrueCrypt vs szyfrowanie NTFS

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 15:28:31 MET

Witam,

Mam taką potrzebę, aby zaszyfrować sobie dysk twardy w kompie oraz
przenośny. Rozważałem tutaj różne opcje i na razie mam tak, że
partycja z danymi jest jako kontener TrueCrypta. Muszę jeszcze
zaszyfrować partycję z Windows XP.

Rozważałem produkty, które szyfrują cały dysk sektor po sektorze,
gdzie przy bootowaniu podaję się hasło, ale to na razie odkładam na
bok.

Zastanawiam się, czy mogę zaszyfrować partycję systemową wbudowanym
mechanizmem w NTFSa.

Zastanawiam się również, że nie wywalić TrueCrypta i po prostu nie
zaszyfrować NTFSem wszystkich katalogów na dysku z danymi.

Czy ktoś mógłby mi jakoś porównać szyfrowanie TrueCryptem do
szyfrowania NTFSem? Jak jest z wydajnością, bezpieczeństwem,
odpornością na uszkodzenia?

To, co mnie martwi w TrueCrypcie to to, że jeśli tylko uszkodzi mi się
plik-kontener z wirtualną partycją, to wszystko może szlag trafić.
Więc wydaje mi się, że szyfrowanie NTFS byłoby tutaj bezpieczniejsze.

Z drugiej strony jak to jest z bezpieczeństwem w takim sensie: które
szyfrowanie jest lepsze i czy w ogóle są tutaj jakieś różnice.

Gdyby ktoś mógł mnie w tym zagadnieniu oświecić lub skierować pod
jakieś linki, gdzie mógłbym o tym poczytać, byłbym wdzięczny.

Dziękuję z góry i pozdrawiam.

--
z/svc