Re: Szyfrowanie - TrueCrypt vs szyfrowanie NTFS

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 22:16:31 MET

Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
news:ut66j3t59f3ugbp6t9nccqqhobb90n82ip@4ax.com...
> Witam,
>
> Mam taką potrzebę, aby zaszyfrować sobie dysk twardy w kompie oraz
> przenośny. Rozważałem tutaj różne opcje i na razie mam tak, że
> partycja z danymi jest jako kontener TrueCrypta. Muszę jeszcze
> zaszyfrować partycję z Windows XP.
>
> Rozważałem produkty, które szyfrują cały dysk sektor po sektorze,
> gdzie przy bootowaniu podaję się hasło, ale to na razie odkładam na
> bok.

A szkoda - bo są dobre rozwiązania godne polecenia.
Na przykład:
http://www.securstar.com/products_drivecryptpp.php

> Zastanawiam się, czy mogę zaszyfrować partycję systemową wbudowanym
> mechanizmem w NTFSa.

Nie, ale możesz mi powiedzieć po co chcesz szyfrować
pliki, które wszyscy znają? ;)

> Zastanawiam się również, że nie wywalić TrueCrypta i po prostu nie
> zaszyfrować NTFSem wszystkich katalogów na dysku z danymi.

Zanim to zrobisz, to poczytaj jak zrobić to bezpiecznie...

> Czy ktoś mógłby mi jakoś porównać szyfrowanie TrueCryptem do
> szyfrowania NTFSem?

Niestety - tutaj Ci nie pomogę, bo nie używałem tego softu.

Piciu