Re: Instalacja XP - nietypowo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 07:10:57 MET

Dnia Wed, 07 Nov 2007 00:09:20 +0100, Rafał Zawierta napisał(a):

> Wiec tak.
> Bios wgrałem najnowszy, nie pomogło.
> Świeże Ubuntu startuje w konfiguracji HDD SATA + CD bez mrugnięcia okiem.
> Odpaliłem instalatora Windows w konfiguracji:
> CD + SATA + 1xIDE
> Instalator aż miło wykrył wszystkie HDD, zobaczył na tym nowym to co
> miał. Ale, co mnie nie zdziwiło, tak skopiował pliki, że po odłączeniu
> tego IDE (PATA), system nie potrafi się zbootować. Mam dość cyrków,
> spróbuję wymienić w sklepie dysk na ATA, jak nie pójdzie to Windows
> zostanie na starym 40GB ATA, a nowa SATA pójdzie pod Linuxa i na
> [...]

Poddaję się :-). Najwyraźniej jest to jednak problem z kodem startowym
Windows. Choć dalej twierdzę, że te objawy pasują do sytuacji
niejednokrotnie opisywanych na grupach i wynikających ze zlego
raportowania numeru dysku przez BIOS. Pomagała jego aktualizacja.
Linuksowi jest wszystko jedno z którego dysku startuje, Windows musi
mieć do dyspozycji dysk raportowany jako "1", ale zapewne z jakiegoś
powodu dostaje inny numerek i stoi. Moim zdaniem BIOS zaczyna teraz
numerowanie od kontrolera wbudowanego w chipset płyty głównej (PATA) i
od napędu CD, a powinien był zacząć od kontrolera SATA. Niestety, można
tu tylko działać po omacku. Gdybyś jednak miał do dyspozycji płytkę
instalacyjną Visty, to możnaby odpalić z niej w wierszu poleceń
diskpart.exe i obejrzeć numerację tych napędów.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/