Re: Instalacja XP - nietypowo

Autor: Rafał Zawierta <raf_at_raf.pl>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 00:09:20 MET

Michal Kawecki pisze:

> Te objawy które opisujesz jak raz pasują do błędów w BIOS-ie. Zważ, że
> na tym etapie nie działa jeszcze żaden kod rodem z Windows. Tak więc,
> tak czy inaczej możemy tu mówić _tylko_ o błędach w BIOS-ie. Spróbuj
> włożyć jakąś inną płytkę startową, np. z Linuksem; jeśli też nie
> wystartuje, to sprawa jest ewidentna.
>
> P.S. Całkiem możliwe jest i to, że CD i dysk SATA "gryzą" się wzajemnie
> ze sobą.

Wiec tak.
Bios wgrałem najnowszy, nie pomogło.
Świeże Ubuntu startuje w konfiguracji HDD SATA + CD bez mrugnięcia okiem.
Odpaliłem instalatora Windows w konfiguracji:
CD + SATA + 1xIDE
Instalator aż miło wykrył wszystkie HDD, zobaczył na tym nowym to co
miał. Ale, co mnie nie zdziwiło, tak skopiował pliki, że po odłączeniu
tego IDE (PATA), system nie potrafi się zbootować. Mam dość cyrków,
spróbuję wymienić w sklepie dysk na ATA, jak nie pójdzie to Windows
zostanie na starym 40GB ATA, a nowa SATA pójdzie pod Linuxa i na
partycje 200G NTFS.

R.