Re: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: Mikołaj Bartnicki <mikolaj.bartnicki_at_gmail.com>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 23:06:25 MET

On 28 Paź, 22:32, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:

> Że "systemowy firewall z Windowsa XP SP2 po prostu nie działa i równie dobrze
> mogłoby go nie być".

Rozumiem, że trzeba ciąć cytaty, ale ty przeciąłeś jedno zdanie gdzieś
w środku. Napisałem, że _wg_podanego_testu_ firewall z XP jest do
bani. I napisałem prawdę, bo faktycznie wg tego testu jest on do bani.

> Jeżeli to jest sensowny test i sensowna metodologia to powinna być napisana w
> taki sposób, który umożliwia samodzielne przeprowadzenie tego testu. Ja tam nic
> takiego nie znalazłem, np. jakich narzędzi użyto, co testowano, jak to
> zreprodukować itp.
>
> Skoro jesteś przeświadczony, że ten test mówi prawdę, to musiałeś samemu
> sprawdzić.

Nie jestem przeświadczony, że test mówi prawdę, nigdzie nic takiego
nie napisałem.
Być może jest rzetelny, być może nie. Mnie to zgrzewa prawdę mówiąc,
bo mój Windows nie ma od jakiegoś czasu dostępu do Internetu. Koleś
zapytał jaki firewall, podałem pierwszy z brzegu test jaki wpadł mi w
łapy.

> Przykładowo napisz mi proszę, jak nawiązać połączenie z portem 445. Stoi sobie
> XP, (...)

Ale ja się na tym nie znam... z zawodu jestem projektantem-programistą
a nie administratorem sieci. Pewnie próbujesz mnie zdyskredytowac
zadając takie pytania, ale nic z tego. Na pytanie o firewall podałem
link do pierwszego z brzegu testu komentując "wg tego oto testu
najlepszy jest Comodo" (na co ktoś tam się przypierdzielił, że piszę
bzdury; no nie wiem, ja tam firewall z XP widzę na dnie tabelki
wyników a nie na szczycie). Nie napisałem "wg mnie najlepszy jest
Comodo". Nie napisałem też "Ten test jest na pewno rzetelny". Czaisz,
czy za trudne?

MB