Re: Swap, wydajno¶æ i defragmentacja

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 23:50:37 MET DST

** chiroproktolog <chiroproktolog@onet.eu> wrote:

> Gwarancji nie ma ale zwróæ uwagê, ¿e w takiej sytuacji w³±czenie swapa nie
> eliminuje problemu a jedynie opó¼nia...

Ale je¿eli chodzi o wyd³u¿enie tego opó¼nienia w czasie to jest ca³kiem
istotne. ;)

> Nie odwa¿y³bym siê wy³aczyæ swapa na "produkcyjnym" serwerze

Wiesz to zale¿y zupe³nie od charakterystyki jego pracy. Ale ja te¿ bym tego nie
robi³ bo po pierwsze nic bym nie zyska³ - raczej w serwerach dyski to jest co¶
czego nie brakuje, s± tanie. Po drugie to nie wiem jak menad¿er pamiêci NT
zachowa siê w takiej sytuacji (brak swap). Trochê liczy³em na to, ¿e kto¶
podpowie.

> ale w komputerze domowym nie widze wielkiego zagro¿enia - zazwyczaj wystarcza
> czasu aby wy³±czyæ szczególnie pamiêcio¿erny program i uchroniæ system przed
> padem a nastêpnie ... do³o¿yæ pamiêci i znowu czekaæ na problem :)

;)

Ale zauwa¿, ¿e tutaj sytuacja w ogóle jest jaka¶ nienormalna bo brakuje dysku,
a nie pamiêci. Problem postawiony na g³owie. Chocia¿ pamiêæ ostatnio ca³e
szczê¶cie te¿ ju¿ nie jest problemem, obecnie wiêkszym problemem ni¿ fizyczny
brak pamiêci jest ograniczenie procesorów 32b.