Re: Swap, wydajność i defragmentacja

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 17:39:09 MET DST

** Mikołaj Bartnicki <mikolaj.bartnicki@gmail.com> wrote:

> 8 (slownie: osiem) gigabajtow.

Może po prostu dokup normalny dysk.

> Efekt placebo tu nie zachodzi, bo jak napisalem pozniej, czego nie doczytales
> cytujac:

Doczytałem.

> Warto czytac najpierw calosc postu zanim sie odnosiesie do pocietych cytatow
> ;-).

Bo nie rozumiesz na jakiej zasadzie działa pamięć swap. Generalnie nie powinna
być w ogóle używana. Interaktywny system jak zacznie używać zamiast pamięci 100
ktotnie wolniejszego dysku to będzie bezużyteczny.

Pamięć swap jest tylko po to aby tam zwalać nieużywane (oznaczone jako takie)
strony pamięci, aby zwolnić ją dla czego co tej pamięci aktualnie bardziej
potrzebuje. W ekstremalnych sytuacjach raz na ruski rok może się zdarzyć, że
wysycisz pamięć, jak nie będzie swap to zaczną się dziać rzeczy dziwne, np.
ubijanie losowych procesów. :)

> Zeby oszczedzic miejsce na dysku, bo mam go malo. I zeby systemowi nie
> przyszlo do glowy swapowac, bo wszystkie programy, ktore uruchamiam mieszcza
> sie w calosci w pamieci, zawsze mam min. cwierc gigabajta zapasu
> (przynajmniej wg tego co mozna zobaczyc w jednej z zakladek okna
> wyskakujacego po nacisnieciu Ctrl+Alt+Delete).

Sorry jakie masz gwarancje, że nagle np. Fx czy jakiś inny program przyjmujący
dziwne dane wejściowe nie wysyci tej pamięci? Jeżeli nie nałożyłeś limitów to
nie możesz powiedzieć, że zawsze masz min. ćwierć zapasu.

> Nie wiem. Mi sie nigdy pamiec nie skonczyla jeszcze, naprawde, wierz mi. I
> nie zanosi sie na to, bo uzywam stalego zestawu programow (konkretnie: trzy
> gry komputerowe na krzyz plus stroik do gitary).

Nigdy nie mów nigdy. :P Możesz napisać, że to mało prawdopodobne. Ale pisanie
nigdy jest niemądre. No chyba, że przetestowałeś te aplikacje z całym możliwym
zestawem danych wejściowych i nie uwzględniasz przy tym innych warunków. Co
jest niemożliwe. :)

(...)

> Nie zmyslaj, nic takiego nie powiedzialem (ze idea pamieci wirtualnej jest
> zla).

No ale wyłączyłeś swap.

> Bo plik wymiany zajmuje miejsce na dysku, ktorego mam malo.

To ustaw mu maksymalne rozmiary.

> Ech... myslalem ze to jakis blad z tych "standardowych" i przeczytam
> odpowiedz typu "podmien costam w rejestrze" albo "microsoft radzi w tej
> sytuacji zrobic costam..." etc. No trudno. Niech zostanie jak jest.

Ale sprawdzałeś innym defragiem?