Re: Swap, wydajno¶æ i defragmentacja

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 23:37:51 MET DST

** Miko³aj Bartnicki <mikolaj.bartnicki@gmail.com> wrote:

> Hej, Wy³±czy³em plik wymiany w Windows XP, pamiêci mam gigabajt wiêc
> wystarczy.

Zupe³nie niepotrzebnie, dysku pewnie masz kilkaset gigabajtów. W niczym Ci ten
plik wymiany nie wadzi³, zrobi³e¶ sobie po prostu efekt placebo.

> Prawdê mówi±c, ró¿nicy wydajno¶ci ani w jedn± ani w drug± stronê nie
> dostrzegam.

Wiêc po co to robisz? :) Pytanie - wiesz jak zachowa siê kernel w momencie,
kiedy mu siê pamiêæ skoñczy? Nie jestem pewien, czy kernel NT tak o zachowa siê
przyzwoicie w takiej sytuacji. A sytuacji takiej wykluczyæ siê nie da.

Poza tym dlaczego idea pamiêci wirtualnej jest Twoim zdaniem z³a? Musisz
wiedzieæ, skoro dzia³asz wbrew zaleceniom producenta systemu. :)

> Dostrzeg³em za to co¶ innego: od czasu wy³±czenia swapa, po defragmentacji
> dysku dostajê komunikat, ¿e niektóre pliki nie zosta³y zdefragmentowane i mam
> popatrzeæ do raportu, aby siê zorientowaæ które. W tym¿e wy¶wietlanym
> raporcie, rubryka na pliki nie zdefragmentowane jest pusta. O co tu chodzi i
> czy jest siê czym przejmowaæ, czy raczej olaæ temat?

Pewnie jaki¶ babol w windzianym defragu, próbowa³e¶ innego? Np. jkdefrag? Te¿
marudzi?