Re: jak zainstalować windowsa na laptopie ???

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 22:04:42 MET DST

*krzyś* pisze:

> Mam następujący problem: dostałem laptopa z zainstalowanym systemem Linux
> Linpus (Acer TravelMate 5720) i pomimo, iż słyszałem wiele dobrego o systemie
> Linux i jemu podobnych to niestety nie potrafię się w im poruszać i nic nie
> kumam. Jak probowałem wrzucić płytkę z XP-ekiem to niby proces instalacji się
> zaczyna ale później wyskakuje informacja że nie znalazł zainstalowanego
> żadnego dysku.
> Czy ktoś mógłby mi pomóc i podpowiedzieć jak zainstalować na tym laptopie
> Windowsa.

Jeśli ten laptop ma stację dyskietek albo chociaż możliwość podłączenia
zewnętrznej - sprawa jest dość prosta. W czasie instalacji należy
"podsunąć" instalatorowi sterowniki do tego dysku. Bo to zapewne SATA [*].
A jeśli FDD nie ma, to sprawa trochę się komplikuje (czasowo), bo trzeba
sobie przygotować własną instalkę Windowsa, ze zintegrowanymi w/w
sterownikami. Przygotować np. przy pomocy nLite.

[*] nie sprawdziłem (nie chce mi się :) )czy ten Twój laptop j==to jakiś w
miarę model ale jeśli tak to być może wystarczy w BIOS'ie włączyć
emulację/mapowanie SATA/IDE.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]