Re: Drukowanie (prawie) "czystego" tekstu - znaczki sterujące?

Autor: Zby <zby_at_localhost>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 20:09:32 MET DST

Dnia 25.10.2007 Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał/a:

> Oczywiście, że możliwe. Drukarki drukowały w ten sposób (w trybie tekstowym) w
> dawnych czasach, obecnie najczęściej działają w trybie graficznym. Lepsze
> drukarki (nie plasticzane windrukarki) z reguły obsługują tryb tekstowy. Listę
> ich kodów sterujących znajdziesz w specyfikacjach drukarki.

Hola, hola... nie mówię o "cat tekst.txt > lpt1" - ja mówię o wydruku
tekstu, który najpierw zostanie wczytany do Notepada, uzupełniony rzeczonymi
znaczkami (jeśli takie w ogóle istnieją...), i posłany np. na "Windrukarkę
GDI" poleceniem "Drukuj" z menu Notepada - poprzez jej sterownik.

Mała różnica, prawda?

> Z tym, że to co chcesz zrobić jest niezmiernie głupie gdyż problem z trybem
> tekstowym polega na tym, że różne drukarki robią go na różny sposób, mają
> zainstalowane różne kroje fontów itp. Więc zupełnie niepotrzebnie sprawiasz
> sobie tony kłopotów, które już od kilkunastu lat są rozwiązane w sposób
> sensowny.

...no też właśnie moje rozważania dotyczą tego, czy można wstawić jakiegoś
rodzaju znaczki do tekstu - z tym, że chodzi o takie znaczki, które rozpozna
STEROWNIK drukarki (a może jakiś spooler wydruku? Nie wiem...) - a nie sama
drukarka, która może być GDI, i w ogóle "nie znać tekstu". Mogą to być nawet
jakieś wartości ósemkowe postaci \0147 - cokolwiek.

> Jeżeli chcesz jakiegoś prostego markupu do formatowania tekstu i potem to
> drukować to chociażby wspomniany przez Ciebie HTML się do tego nadaje.

No pewnie tak się to skończy. Ale nie szkodziło chociaż zapytać.

--
Zby