Re: Drukowanie (prawie) "czystego" tekstu - znaczki sterujące?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 20:26:30 MET DST

** Zby <zby@localhost> wrote:

> Nie mam pojęcia - ale może ktoś tutaj ma - czy Windowsy rozpoznają jakiś
> rodzaj znaków sterujących, umożliwiających najbardziej podstawowe sterowanie
> postacią wydruku?

> Chodzi mi o to, czy w tekście widocznym w Notepadzie (nie w żadnym Wordzie)
> mógłbym - przykładowo - wstawić coś w stylu HTML-owych tagów, jak np. "to
> jest <b>bardzo ważny</b> tekst" - i wtedy słowa "bardzo ważny" będą
> wytłuszczone.

> Nie oczekuję wiele: wytłuszczenie, kursywa, druk komprymowany (120 znaków w
> [...]

Oczywiście, że możliwe. Drukarki drukowały w ten sposób (w trybie tekstowym) w
dawnych czasach, obecnie najczęściej działają w trybie graficznym. Lepsze
drukarki (nie plasticzane windrukarki) z reguły obsługują tryb tekstowy. Listę
ich kodów sterujących znajdziesz w specyfikacjach drukarki.

Z tym, że to co chcesz zrobić jest niezmiernie głupie gdyż problem z trybem
tekstowym polega na tym, że różne drukarki robią go na różny sposób, mają
zainstalowane różne kroje fontów itp. Więc zupełnie niepotrzebnie sprawiasz
sobie tony kłopotów, które już od kilkunastu lat są rozwiązane w sposób
sensowny.

Jeżeli chcesz jakiegoś prostego markupu do formatowania tekstu i potem to
drukować to chociażby wspomniany przez Ciebie HTML się do tego nadaje.