Re: Drukowanie (prawie) "czystego" tekstu - znaczki sterujące?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 20:50:56 MET DST

** Zby <zby@localhost> wrote:

> Hola, hola... nie mówię o "cat tekst.txt > lpt1" - ja mówię o wydruku tekstu,
> który najpierw zostanie wczytany do Notepada, uzupełniony rzeczonymi
> znaczkami (jeśli takie w ogóle istnieją...), i posłany np. na "Windrukarkę
> GDI" poleceniem "Drukuj" z menu Notepada - poprzez jej sterownik.

Pewnie można napisać taki sterownik, tylko po co? Rozważasz teoretycznie czy
starasz się rozwiązać jakiś praktyczny problem? Bo jeżeli to drugie to coś nie
tak robisz. :)

> Mała różnica, prawda?

Owszem.

> ...no też właśnie moje rozważania dotyczą tego, czy można wstawić jakiegoś
> rodzaju znaczki do tekstu - z tym, że chodzi o takie znaczki, które rozpozna
> STEROWNIK drukarki

Możliwe to jest, sam sobie przecież odpowiedziałeś. Sterownik musiałby to
robić, tylko nadal nie wiadomo po co?

> (a może jakiś spooler wydruku? Nie wiem...)

Spooler to raczej jedynie odbiera pliki od sterownika i przekazuje je do
drukarki, w zawartość wydruków nie ingeruje.

(...)

> No pewnie tak się to skończy. Ale nie szkodziło chociaż zapytać.

HTML to tak dla przykładu było, prawdopodobnie istnieją lepsze języki markupowe
do takich rzeczy. Chociażby LaTeX.