Re: winxp, ma這 pami璚i wirutalnej, wolnego ramu 1.5GB

Autor: zlotowinfo <usuntousunto_at_o2.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 20:44:45 MET DST

U篡tkownik "humanista (mruczus)" <m.j@gmail.com> napisa w wiadomoci
news:ffcdir$u0a$1@achot.icm.edu.pl...
> Mo瞠 ten program wymaga tyle pami璚i 瞠 za ma這 jest pami璚i operacyjnej?
> Wymagania powinny by podane prawid這wo na pude趾u z programem.
tu chodzi o to by system u篡wa najpierw pami璚i ram a nie wirtualnej
co wnioskuj鉍 z sytuacji robi

co do gry to mowa tu o titan quest
no ale z tym ju si pogodzi貫m

ma這 tego zanalaz貫m rozwi頊anie ale nie wiem czy pe軟e

" 2. Pliku wymiany u流waj, gdy go potrzebujesz

Windows przeznacza cz powierzchni twardego dysku na potrzeby pami趓i
wirtualnej (znanej te jako plik wymiany b圬 plik stronicowania). Pami
wirtualna ma uzupe-nia pami RAM komputera. System operacyjny rezerwuje
cz pliku wymiany na potrzeby ka查ego z proces﹁, a pami wirtualna
u流wana jest nawet w﹁czas, gdy cz pami趓i RAM jest wci收 dost跧na. Dane
z twardego dysku s zawsze pobierane wolniej, ni dane z RAM-u, tak wi趓
jeli masz wystarczaj圭o du殃 pami趓i operacyjnej, mo枸sz poinstruowa
Windows, by nie wykorzystywa- pliku wymiany na potrzeby czci swoich
w-asnych aplikacji tak d-ugo, jak ma do dyspozycji wolne miejsce w pami趓i
RAM. Powstaje tylko pytanie, ile to jest "wystarczaj圭o du殃 RAM"? Wszystko
zale流 od tego, jak wykorzystujesz komputer, jakie programy na nim
uruchamiasz. Mo歪a jednak przyj, 枸 minimaln iloci RAM-u, kt〉a pozwala
na przeprowadzenie takiej operacji jest 1 gigabajt.

By wyda systemowi odpowiednie polecenia dotycz圭e takiego zarz圬zania
pami趓i wirtualn, nale流 zmodyfikowa Rejestr. Wszelkie operacje w
Rejestrze s obarczone du流m ryzykiem, dlatego te najpierw nale流 zachowa
aktualny plik Rejestru. Rejestr uruchamiamy wybieraj圭 Start, Uruchom i
wpisuj圭 polecenie regedit. Klikamy OK i oto i on. Klikaj圭 na plusy w lewym
okienku edytora, przechodzimy do
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory
Management. Teraz w prawym okienku dwukrotnie klikamy lewym klawiszem na
DisablePagingExecutive i w okienku, kt〉e si pojawi zmieniamy pole Dane
wartoci z 0 na 1. Klikamy nast跧nie OK i mo枸my restartowa komputer, by
zmiany zosta-y wprowadzone w 流cie. "