Re: serwer czasu, porty NTP+SNTP

Autor: szymek <cacup_at_no-spam.poczta.onet.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 20:09:49 MET DST

> - czy konieczne jest przekierowanie portu dla NTP/SNTP na routerze
> (Linksys WAG200G) dla poprawnej synchronizacji?
> - jakie to porty dla NTP [123-UDP] / SNTP [???-???]?

tu juz sobie odpowiedziałem:
1) jest konieczne
2)
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/71e76587-28f4-4272-a3d7-7f44ca50c0181033.mspx?mfr=true

ALE...
w oknie po kliknieciu zegara w zasobniku, w zakladce "Czas z internetu" mam
napisane w statusie aktualizacji:
"System Windows nigdy jeszcze nie próbował synchronizaować z internetowym
serwerem czasu"

przy probie wymuszonej (time.windows.com, time.nist.gov) aktualizacji
dostaje komunikat (od kilku dni ten sam, wykluczam wiec chyba awarie ichnych
serwerów):
"Wystąpił błąd podczas synchronizowania danych przez system Windows z
time.itd.itp.etc."

Komp jest podłączony do netu, net dziala;
NTP po UDP na porcie 123 przekierowane na routerze;

Czy:
konieczna jest jakas uruchomiona usługa systemowa?
konieczna jest jakas reguła/wyjątek w systemowej zaporze, ktora jest
aktywna?
na aktualizacje moze miec wpływ NOD32, Windows Defender, ktore to dzialaja w
systemie w tle?

--
Pozdrawiam, szymek.