Re: Nowy pecet - XP czy Vista?

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 17:56:33 MET DST

Dnia 10/20/2007 4:28 PM, Użytkownik Mikołaj Bartnicki napisał:

> Jeśli XP spełnia Twoje potrzeby to nie ma takich argumentów, o które
> pytasz. Windows Vista na dzień dobry zje Ci 400-500 megabajtów pamięci
> nie wiadomo na co, bo poza faktycznie ślicznym interfejsem Aero
> niczego ponad to co było w XP nie oferuje.

Jak dla mnie duzym plusem jest działające naprawianie systemu z płyty ;)
Do tego zauwazyłem że z większym śmietnikiem niż XP, V:
- szybciej sie uruchamia
- żre więcej ramu
- zajmuje więcej miejsca na dysku
- chodzi stabilnie (tego sie nie spodziewałem, ale od miesiąca nie
miałem żadnego zwisu i to pomimo instalowania wszystkiego co sie znalazło)
- ma kilka fajnych i przemyslanych rozwiązań (kasowanie listy ostatnich
dokumentów prosto w menu, systemowe okno otwarcia/zapisania pliku
nareszcie ma normalnie modyfikowalną liste skrótów, itp)

- wbudowany system robienia kopii zapasowej systemu (nie testowałem)
- ciche wyszukiwanie sterowników do urządzeń (zamiast radosnego okna
ikonka w podajniku)
- poprawione zabezpieczenia uzytkowników (domyslnie user ze zwykłymi
uprawnieniami nie spieprzy systemu ani nie poprzegląda katalogów
systemowych)
- UAC (zapewne nikt tego nie poprze, ale mi sie podoba ;))
- przemyslane MenuStart
- fajne szachy ;)
- już w standardzie można właczyć/wyłączyć/zmodyfikować autostart (dla
płyt, dysków USB, itp)

Aero też jest fajne; działa bo działa, nie przeszkadza i nie zwalnia
więc nie wyłączam. Ale żeby to jakaś rewolucja była (tak to MS
reklamuje) to bym nie powiedział.

W sumie to Vista mi się podoba, ale to może dlatego że na drugiej
partycji dalej mam XP do którego i tak czasem musze wracać, bo nie
wszystko tu działa.

> No i jest jeszcze DRM. Nie
> wiem jak Ty, ale ja osobiście nie jestem w stanie zdzierżyć faktu, że
> moc obliczeniowa mojego własnego, prywatnego komputera jest bezpłatnie
> i wbrew mojej woli wykorzystywana w celu ochrony interesu jakichś
> głupich firm, z którymi nie mam nic wspólnego.

Nie martw się, prędzej czy później i tak będzie można to wyłączyć ;)

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \