Re: System instaluje się na partycji E ?

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 12:18:24 MET DST

Michal Kawecki log:
> Jestem właściwie pewien, że ten system już stoi na partition(1).

To skąd ta literka E dla XP.
Przecież literki w tradycyjnym ujęciu to dysk albo part albo napęd.

> Nie. W nt-kowych systemach literki zmienia się całkiem inaczej. Albo w
> rejestrze w kluczu HKLM\System\MountedDevices, albo usuwając podpis
> dysku (co wychodzi prawie na jedno). To samoczynne przesuwanie literek o
> którym piszesz występowało jedynie w linii Win9x.

Zatem mamy różne doświadczenia.
Przy chwilach manii poznawania/testowania ;-) instalowałem XP na innych
literkach niż C.
Przesunięcie XP na literkę C 'załatwiałem ':-) spod instalatora (usuwałem
part albo dysk) albo ze 'Zarządzania dyskami' + spod Menadżera (usuwałem
urządzenia) albo fizycznie odłączałem. Zatem jak ośmieliłem się stwierdzić
IMHO sposób techniczny jest 2 rzędny.
Po restarcie nie miałem z tego powodu żadnych problemów.XP zawsze 'lądował"
na C.

--
Salve MK