Re: Podstawowy kontroler domeny

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Tue 16 Oct 2007 - 22:01:05 MET DST

> Hmm, DNS wygląda prawidłowo. LDAP nie wiem gdzie sprawdzić.

Spradź rekordy SRV w DNS - stosowny artykuł w Technet
http://technet2.microsoft.com/windowsserver/en/library/9d62e91d-75c3-4a77-ae93-a8804e9ff2a11033.mspx?mfr=true

Jeżeli ten nieobecny kontroler był pierwszy w domenie a nie został z
niej usunięty prawidłowo to mogą być na nim nadal tzw. Operations master
role (sorry, nie wiem jakie jest prawidłowe polskie tłumaczenie).

Są następujące role
1. Schema master
2. Domain naming master
3. PDC emulator
4. Infrastructure master
5. RID master

Który kontroler trzyma role 3, 4, 5 możesz sprawdzić w Active Directory
Users and Computers - prawoklik na nazwie domeny i wybierz Operations
Masters

To samo możesz sprawdzić w Active Directory Domains and Trusts -
prawoklik na Active Directory Domains and Trust i Operations Master.

Dla roli Schema master musisz
1. zarejestrować przystawkę -> regsvr32.exe
%systemroot%\system32\schmmgmt.dll
2. stworzyć konsolę mmc dodając przystawkę Active Directory Schema
3. prawoklik na Active Directory Schema i wybrać Operations Master

Co prawda objawy, które wskazujesz nie wskazują na to jednoznacznie ale
wg mnie warto to sprawdzić.

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net