Re: Wydruk do pdf

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 14:50:08 MET DST

On Sun, 14 Oct 2007 14:34:09 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> Niekoniecznie. Drukowanie do PDF nie tworzy z reguły optymalnego PDFa tylko
> wypluwa coś dla drukarki (PS), co potem jest zamieniane na PDF. Nie tworzy się
> w ten sposób spis treści, nie tworzą się klikalne odnośniki, plik będzie z
> reguły więcej ważył etc. Np. takie OpenOffice.org potrafi z prezentacji zrobić
> PDFa, który będzie miał efekty przejść między stronami/slajdami itp.

Tu bym polemizował z tą wielkością plików i optymalizacją. Sprawdzałem na
kilku programach do konwersji dokumentów i "druku" do PDF i PDF995 daje
chyba najmniejsze pliki. Fakt - PDF powinien dawać identyczny wydruk na
wszystkich drukarkach i monitorach - jednak tak nie jest. A to że napisałem
"efekt jest ten sam" - miałem na myśli, że w obu przypadkach user dostaje
PDF (mniej lub bardziej zoptymalizowany/zgodny ze standardami)

Jeśli zaś chodzi o plug-in do Office 2007 - nie testowałem go bo dopiero
się zastanawiamy w firmie nad przejściem na Office 2007 korporacyjnie. Sęk
w tym, że jak na razie nie ma jakichś mocnych przesłanek by się zmigrować
do wersji 2007. Subiektywnie mogę ocenić, że 2007 działa zdecydowanie
wolniej na mojej maszynie (laptop Della) jak i na stacjonarnym komputerze
kolegi. Może jak przejdziemy na Core 2 Duo/Dual Core na wszystkich
komputerach Office 2007 przyspieszy?

--
Pozdrawiam
Piotrek