Re: [XP] Kopia dysku z XP - czy ten sposób zadziała???

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 00:59:25 MET DST

Proces Eca <questWYTNIJTO@op.pl> zwrócił błąd:

> Nie robiłem jeszcze obrazu partycji, ale może jest to właśnie to o co mi chodzi
> poczytam na ten temat,... hm czyli w uproszczeniu bedzie to coś o czym pisałem
> tylko utworzone za pomocą programu i w razie czego wkładam CD następuje
> bootowanie i zgrywam to co wcześniej utworzyłem?

Rada z obrazem jest najlepsza. Ja osobiście używam do tego booitng, ale
z jedną odmianą - nie bezpośrednio na CD, a na twardy dysk i z tego
dopiero na dyski optyczne. Powodem jest słaba obsługa CD/DVD przez ten
program, może inny ma to lepiej rozwiązane.

Zresztą najlepiej jest mieć też kopię partycji na twardym dysku, na
innej partycji. XP z kilkoma podstawowymi programami zajmuje około
gigabajta.

Kiedy chcesz odzyskać obraz, wkładasz dysk lub dyskietkę, bootujesz z
niej, wykonujesz kilka prostych operacji typu wskazanie opcji i pliku
źródłowego i czekasz.

To prawda że na C są często pliki związane z XP, ale poza przypadkami
głupich programów są to prawdopodobnie tylko boot.ini, NTLDR,
ntdetect.com i bootsect.dos (część z tych plików jest tworzona tylko w
sytuacji, kiedy przy instalowaniu XP już win98 było na dysku). Można je
sobie skopiować gdzieś.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8