Re: 0xc0000142

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 11 Oct 2007 - 20:36:58 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w
wiadomości news:fel4k0$gne$1@polsl.pl...

> A możesz wtedy pozamykać parę aplikacji i czy to usuwa
> chwilowo problem?
>
> Poza tym warto by określić jakie programy w tym czasie
> działają, bo IMHO to efekt jakiegoś programu z wyciekiem
> pamięci lub elementów GDI.

Ja bym jeszcze szczegółowo przewiskał dysk. Miałem kiedyś usterki w
pamięci (STOP jakiś tam), które wydawało mi się, że biorą się z
niesprawnej kości pamieci. Tymczasem niesprawną kość wywaliłem, a błędy
występowały nadal, choć rzadziej. Przyczyną okazała sie luźna wtyczka
zasilania na dysku systemowym.
Miałem inny komp, gdzie nagle, co jakiś czas rozsypywał sie w drobny mak
(ale w naprawdę drobny) system plików. Memtest nic, specjalny tygodniowy
test burn-in nic, a błędy sypalo nadal. Okazało się, znacznie później,
ze sporadycznie, dysk przekłamywał odczyt sektora, a usterka polegała na
dodawaniu w co drugim bajcie zapalonego piątego bitu. Nietrudno sobie
wyobrazić, co się działo, gdy tak odczytal np. sterownik NTFS, czy
sterownik zapis-odczyt... w 95 % tak ostro, ze system nie był już w
stanie się przewrócić z BSoDem, nie zatrzymywało komputera i błąd szalał
po partycjach... Aż zmrożony odmawiał pracy, czasem tylko alarmując, ze
"procedura opóźnionego zapisu nie udała się".
Może tu też występuje jakiś tego typu błąd, że albo któraś wtyczka jest
luźna, czy kabelek połamany, o co nietrudno przy 80-żyłowym kablu IDE,
albo właśnie przekłamujący dysk... wczyta jakąś bibliotekę zbaboloną
przez twardziela, przez co np. zacznie kuleć obsługa nowo uruchamianych
programów. Też tak miałem z tym dyskiem. Rzecz sie zdarzała
sporadycznie, miała jednak ścisły związek z pracą dysku - błąd
występował tylko wtedy, gdy HDD pracował.

--
LH
"Ten, kto nie ceni i nie szanuje przeszłości,