Re: konto Administratora w XP ?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Wed 10 Oct 2007 - 14:50:08 MET DST

In news:fei8ed$ct5$1@news.onet.pl , *PaweL* wrote:
> Zdecydowanie nie mam wersji "Home". Ale tej wartości w rejestrze nie było,
> dodałem ją, konto się pokazało. Może ktoś ją skasował?
> Czy teraz przełączyć ten wpis na "0"? Czy mając "professional" zostawić na
> "1"?

Tzw. wbudowane konto administratora jest z założenia kontem specjalnym,
jego ukrycie może się czasem przydać, weźmy coś tam (wirus, dowcipniś)
spowoduje zdewastowanie kont (w tym administratorów) tak, że naprawić
sie nie da. Wtedy wyjmujesz asa z rękawa i odzyskujesz kontrolę nad
systemem.
Ja tam zostawiam administratora (po prządnym zahasłowaniu, nawet u ludzi
- jedno z moich std.) ukrytego, do tego dodaję jednego administratora
np. "imię-admin" też przyzwoicie zahasłowany, użytkownik zna hasło, ale
używa konta gdy naprawdę potrzebuje, i użytkownika np. "imię" bez
uprawnień administracyjnych, na łatwym do wklepania haśle, do codziennej
pracy. Nawet jak się zdrowo posypie, to jest od czego zacząć naprawę.
Do rzeczy - warto ukryć i mieć w zanadrzu.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)