Re: Nie mogę uruchamiać plików EXE - NT 4.0

Autor: ser <ser_at_ser.org>
Data: Wed 03 Oct 2007 - 09:49:13 MET DST

No ale rozumiem że na przykład mpg to są dane do jakiegoś programu typu
przeglądarka filmów i ten program to otwiera, ale plik exe? Przecież to jest
plik wykonywalny. Po prostu następuje wczytanie go do pamięci i wykonanie.
Chyba że bierzemy pod uwagę to, że windows w jakimś tam stopniu kontroluje
wykonanie programów i kod nie wykonuje się całkiem bezpośrednio ale pod
nadzorem jakiegoś programu systemu operacyjnego i ten program uważamy za
otwierający pliki exe. Nie wiem jak ten nadzór jest zrealizowany i bardzo
mnie to ciekawi, to pewnie jest coś podobnego do debuggera skoro potrafi
przerwać program gdy na skutek błędu żąda on dostępu do obszaru pamięci
innego procesu. Jednak taki debugger ma ograniczone możliwości zatrzymania
błędnego kodu albo nawet żadne więc ma je jeszcze mniejsze niż system
operacyjny.