Re: Vista i regulacja glosnosci

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 18:42:07 MET DST

Dnia Fri, 24 Aug 2007 11:28:48 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

> Mam. Czyzby on mogl byc problemem?

Całkiem możliwe. Widziałem już kilka KB z opisem błędow powstających
jedynie przy wyłączonej usłudze UAC. Generalnie UAC dba io zachowanie
właściwego poziomu uprawnień przy instalowaniu czrgokolwiek w systemie.

> BTW: czy da sie jakos wylaczyc powiadamianie UAC dla konta z uprawnieniami
> administratora? Troszke to wkurzajace, ze sie administratora pyta o to czy
> program uruchomic z uprawnieniami administratora... (nie chodzi mi o
> wylaczenie UAC).

W Viście nawet mając uprawnienia administratora nie jesteś zarządcą
systemu, tylko z zasadzie zwykłym użytkownikiem. System dba o swoje
bezpieczeństwo, i to akurat jest bardzo dobre. W chwili kiedy wymagane
jest podwyższenie uprawnień włącza się UAC i sygnalizuje to w
odpowiednim okienku. Sposób powiadamiania można zmienić w gpedit.msc,
ale tylko w wersji Vista Business oraz Ultimate. Niewykluczone, że w
Home dałoby się to kontrolować zwykłym wpisem do rejestru, ale w tej
chwili nie powiem, jakim.
Jedynym kontem, które jest zwolnione spod nadzoru UAC, jest wbudowane
konto o nazwie Administrator.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/