Re: Niepełne obciążenie dwurdzeniowego procesora

Autor: Wiktor S. <SPAM.wswiktor_at_poczta.SPAM.fm.SPAM>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 11:12:51 MET DST
Message-ID: <fa3oqa$3qv$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Bartosz Nazar" <"m2000[wytnijto] wrote:
> Wiktor S. napisał(a):
>
>> Zysk będzie również miał, gdy odpali DWA nawet jednowątkowe programy,
>> które obciążają procesor.
>> Wtedy np. jednocześnie mogą się kodować dwa filmy DivX w tym samym
>> czasie co jeden.
>
> Zysk z aplikacji wielowątkowych oczywiście jest i to jest jasne,
> ale czy instalacja sterowników w czymkolwiek może pomóc przy
> reszcie aplikacji?
> Być może procesy mogą wtedy lepiej rozdzielić się na dwa jądra i
> w pełni z nich korzystać, bo nie raz widziałem rozdział 2x50% (czyli
> procesor / system ładnie dzieli jednak wątek),

Wątki. Albo proces (na wątki). Jednego wątku nie podzieli ;-)

> który za nic nie chce pójść w stronę 2x100%?

Widać nie obciążyłeś rdzeni wystarczająco ;-) wiesz, jak odpalę winampa z
mp3 to też mi do 100% nie dochodzi..

> Nie oczekuję zysku 2x, ale niektóre aplikacje (nowe) zwyczajnie mają
> go 0% w stosunku do procesora jednordzeniowego i zastanawiam się czy
> coś robię nie tak...

jeśli aplikacja nie wykorzystuje wielowątkowości, to będziesz miał właśnie
taki efekt. za to jednocześnie możesz odpalić DRUGĄ taką aplikację, albo
normalnie pracować, i nie przymuli ci to kompa.

wyobraź sobie:

jeden rdzeń. odpalasz kodowanie divx. procek zajęty w 100%, system muli, a
jak cokolwiek zaczniesz robić innego to spowolni i wydłuży ci to kodowanie.

dwa rdzenie. odpalasz kodowanie divx. jeden rdzeń zajęty w 100%, drugi
wolny. system chodzi bez problemu, możesz odpalić nawet wymagającą grę - i
będzie chodzić płynnie, a kodowanie nawet nie spowolni.

zwiększa się istotnie KOMFORT pracy, niekoniecznie się istotnie skraca CZAS
operacji :-)

-- 
Azarien
Received on Fri Aug 17 11:15:10 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 17 Aug 2007 - 11:42:03 MET DST