Re: codzienny backup

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 12:43:54 MET DST

** strzeli <iberopl@neostrada.pl> wrote:

> A Backup mialby wygladac nastepujaco: codziennie przed zamknieciem
> systemu/wylaczeniem komputera , z automatu ze tak powiem jakis
> program/ustawienie windows sprawia ze robi sie backup na ten dysk. Z tym ze
> nie backup wszystkiego za kazdym razem (po kilkadziesiat GB) a jedynie
> nadpisanie plikow na ktorych dzisiaj pracowalem, Czy mozna tak zrobic?

Oczywiście, tak to się właśnie robi.

> Jak tak to jakim programem?

Np. robocopy z pakietu Resource Kit for Windows 2003 czy jakoś tak. Robocopy
jest nieco upośledzone ale powinno wystarczyć.

> Drogi jest??

Darmowy.

> Słyszalem tez ze takie zadanie mozna zaplanowac w windowsie?

Ale co planować? Mówiłeś, że na zamknięciu systemu. To zrób sobie na pulpicie
skrypcik shutdown_z_backupemrobiący:

robocopy c: x:
shutdown -costam

I po sprawie.

> Czy trudno sie to robi?

Nie.

> I Czy jest pewne?

Prawilny backup to nie będzie - za dużo "wspólnych" elementów kopii - np. dyski
są w tym samym systemie, przez co jak Ci np. spłonie komputer to razem z
backupem etc. No ale lepszy taki niż żaden.

> I czy moje wymagania zaspokoi (nadpisanie tylko uzywanych plikow).

Tak. Robocopy porównuje pliki w źródle i celu oraz kopiuje tylko te, które
uległy zmianie.