Re: Komputer się pewnie zepsuł...

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 00:30:40 MET DST

Użytkownik "goomish" <gum12-bez.tego@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:sn2q3r5bavnx$.dlg@fqdn.goomisha.pl...

> [...]
>
> E tam, widocznie ostatnie kilkadziesiąt godzin jakieś pechowe musiało
> być
> :). Wczoraj po południu miałem to samo. Najpierw bluescreen (pierwszy
> od

A u mnie kompletnie nic, żadnego wpisu w logu zdarzeń, zero, amba
fatima. A nawet więcej, bo NIE było i ni ma.

> kilkunastu miesięcy) spowodowany przez fwdrv.sys (od Kerio 2.1.5) a po

A u mnie jak pamiątka pykła.

> kilkunastu minutach nagły restart - bez żadnego ostrzeżenia ani innego
> śladu w Dzienniku zdarzeń. Zanim zacząłem się na serio niepokoić i
> szukać

BSODów nie miałem w ogóle.

> przyczyny - przeszło i pewnie się już przez następne parę miesięcy nie
> powtórzy.

Rano mapa pogody pokazywałą dość ostre przemieszczanie sie frontów
burzowych. Teraz zostawiłem kompa na cały dzień i nic, po powrocie z
roboty chodzi dalej.
Przypuszczam, że ch...ałowy zasilacz, gdzieś blisko wyładował sie
piorun, poszło po energetyce, po przewodach sieci tej, co w gniazdkach
(a może kablówki? wczoraj co rusz mi modem zrywał synchro), przepięcie,
przeskoczyło przez marne obwody zasilacza, dostało sie gdzieś do ukłądu,
spowodowało stan nienormalny i nastąpił zimny reset? Hmm... tylko, że
wcześniej, przy nawet głośniejszych i bardziej błyskających piorunach,
komputerowi nic nie było. Prędzej coś powietrzem przyfrunęło. Reszta
urządzeń w domu jednak nie zareagowała.
Tak czy siak, pamięć przelecę. Ale najpierw nocny test pod obciążeniem
zasobów, rano zapuszczę memtesta.

--
LH
ICE może uratować życie: