Re: Zarz?dzanie drukarkami w sieci...

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 08 Aug 2007 - 17:30:17 MET DST

** Kajetan <no-mail@no-problem.pl> wrote:

> Mozesz publikowac drukarki do AD z atrybutem lokalizacji:
> http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/technologies/activedirectory/deploy/addeploy.mspx

No tak właśnie zrobię. Tzn. podzielę istniejące OU na lokalizacje (pokoje/hale)
i wtedy będzie można określić lokalizację drukarki po tym do jakiego komputera
jest podpięta. W sensie dział -> pomieszczenie -> komputer -> drukarka.

To się tyczy drukarek podpiętych pod komputery, drukarki z printserverami
dostaną właśnie tag lokalizacji w swoich ustawieniach.

Do tego znalazłem jeszcze oprogramowanie Web Jetadmin - darmowe od HP. Nieźle
wypasiona rzecz, jeżeli chodzi o drukarki HP to wykrył mi w sieci *wszystkie*
(inne też powykrywał ale tylko podstawowe dane jak nazwa czy IP, bez
dodatkowych atrybutów), pozwala na zdalną kontrolę wszelkich parametrów
drukarek (również tych podpiętych via komputer) oraz diagnozowanie/raportowanie
problemów dla helpdesku. Ma pewnie jeszcze kilka innych funkcji ale nie
zgłębiłem jeszcze do końca. No i doskonale działa w połączeniu z domeną.

Polecam:
http://h20338.www2.hp.com/hpsub/cache/332262-0-0-225-121.html