Re: Codzienny BSOD - Jak się go pozbyć?

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 12:12:29 MET DST

Lawrens Hammond wrote:

> Się nie nerwuj, w konsoli wpisz noclip, tylko nie pamiętam, z jakim
> jeszcze parametrem :)) (O ile gier nie poknociłem) :))

Młodszy brat by mnie w nocy krzesłem zabił gdybym oszukiwał grając z nim po
lanie. :P

> Np. "nie odświeżaj w czasie rzeczywistym"... Chociaż bardziej, jeśli
> chodzi o ilość max jednoczesnych połączeń i rozmiar kolejki, oraz bufor.
> CHociaż u siebie dałem je na full i gitara gra.

Zmieniłem kilka ustawień. Wydłużyłem odświeżanie, zmniejszyłem rozmiar
bufora i obniżyłem ilość połączeń. Dodatkowo wyłączyłem "FunnyNick" choć
wątpię aby to ostanie jakoś wpłynęło na zajętość zasobów przez Osiołka. :)

> No, kapinkę przymało, jak na dzisiejsze potrzeby. Już na W2k dusiłem się
> z 512 RAM...

Zawsze wyskakiwało coś innego jak miałem dokupić ramu. :) Teraz po wypłacie
chyba faktycznie skuszę się na dodatkową kostkę 1 GB. Jakoś specjalnie
drogie to nie jest ale przyznam, że znalazł bym lepsze zastosowanie dla tej
kasy. :)

> To tymbardziej... Dołóż do przynajmniej 1 G, choć i tak to za mało,
> przynajmniej u mnie. Ale na pewno pomoże, system mniej młócić będzie.

Mój kolega ma 1,5 GB i wyłączył swapa. Nawet PS się nie pluje, że brakuje
jemu pamięci. Gry też elegancko działają. A ja pozbyłem się triala PS i
wróciłem do starego Paint Shop Pro 7.02 oraz Acrobat Readera zamieniłem na
Foxit PDF Reader. :)

> No, to nie powinno być problemów z chwilowym wyłączeniem swapa.
> Dlaczego pisałem o tym - czasem jak swap ma w środku babola, system może
> robić psikusy. Skasowanie (fizyczne) pliku i ponowne jego włączenie
> spowoduje utworzenie swapa od nowa, już zdrowego. Swap może też być
> mocno pofragmentowany, a to może spowodować, że aplikacja, nie
> doczekawszy się na swoje dane, może wywalić, się, albo system.

A czy wystarczy ustawienie czyszczenia swapa przy wyłączaniu systemu? :>
Plik swapa raczej pofragmentowany nie jest, leży sobie na partycji
systemowej która ponad połowa jest wolna i w dodatku nic nie jest tam
instalowane poza naprawdę niezbędnym softem.

Dla całkowitej pewności zaraz pozamykam wszystkie programy, wyłączę swapa,
zrobię resecik, włącze swapa i ponownie odpalę Osła. Choć wydłuży to czas
oczekiwania na błąd prawdopodobnie do jutrzejszego wieczora. Chociaż
ucieszył bym się gdyby błąd już całkowicie przestał występować. :]

Jeśli trafi się BSOD to oczywiście napiszę co dokładnie się na nim
znajduje. Następnie odpalę memtest jak będę szedł do roboty. Mam jego
gdzieś na Ultimate Boot CD. :) A właśnie, z tego co pamiętam to mam dwie
wersje memtesta. Chyba ta nowsza zawsze się wysypawyła już na pierwszym
przebiegu a starsza mogła działać godzinami i nic się nie działo.

> [...]
> zobaczyć, czy numer ten sam, czy się zmienia, jeśli tak, to jakie inne
> błędy pokazuje?) i jaki plik mu towarzyszył.
> Najlepiej chyba ma to NT4 rozwiązane, komunikat, kody, plik główny,
> lista steriowników (a nie pryczenie, że system się wyrzygał i zatrzymał,
> aby ten tego sraka faka). I kiedyś babol był na liście, a nie w pliku
> przy STOPie. Miałem taki przypadek. Dzięki temu w parę minut znalazłem
> wadliwego stera i poprawiłem problem. Co nie oznacza, ze plik "główny"
> jest nieważny. On może bardzo pomóc w zlokalizowaniu, który ster nawalił

Zastanawiam się dlaczego w XP, Microsoft zrezygnował z takiego dobrego
rozwiązania skoro w zestawie nie daje kryształowej kuli... :)

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *