Re: XP który się nie uruchamia...

Autor: gawel <gawel_at_pal.invalid>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 00:23:01 MET DST

Witam

Pościągałem sobie trochę artykułów z MS bazy wiedzy i już wiem dlaczego
najprowdopodobniej nie uruchomiła się konsola - wg. mnie śmieszne, bo
użyłem ENTER zamiast klepnąć _numer_ instalacji windows, której naprawa
miała dotyczyć...Poza tym jak dotąd żaden z tych artykułów mi nie pomógł
> Ostatnia dobra konfiguracja polega jedynie na wymuszeniu wyboru
> innej gałęzi z ustawieniami sprzętu w pliku SYSTEM, tj. przykładowo
> zamiast ControlSet001 ładowana jest gałąź ControlSet002. Innymi
> słowy, wybór "ostatniej dobrej" nie pomoże w przypadku uszkodzenia
> samego pliku rejestru.

OK. Jak na razie nie za bardzo chwytam na czym polega np. przywracaniem
systemu - ale powoli do tego dojdę(nigdy nie używałem 'dużych' windowsów)

> Załóż nowego użytkownika w tym systemie i na nim potestuj, bo to
> może być problem tylko z jej profilem, a nie z systemowym rejestrem.
> Część rejestrowa profilu użytkownika to pojedynczy plik ntuser.dat w
> katalogu z profilami.
> Jeśli to nie jest profil, to zapuść programik Process Monitor i
> sprawdź w jego logu miejsca występowania wpisów Access Denied.
> Generalnie z tego co widzę, przydałaby się instalacja naprawcza
> systemu, albo chociaż wykonanie sfc /scannow...

Instalacja naprawcza chyba nie wchodzi w grę - dopóki nie zdobędę
instalki do XPProf. Z pozostałych rad skorzystam - dzięki. Rzecz w tym że
ten komputer kiedyś był przyłączony do netu, pewnie nawet w jakiejś sieci
- mógł coś "złapać".Poszukam.
Jak się uruchamia, jest ekran "zapraszamy" i ikonka użytkownika - nie
wpisuje żadnego hasła. W panelu sterowania nie można wejść w 'Konta
użytkowników' - klikam, klikam i nic. Nie wiem jako kto ona się loguje -
admin czy user - żadnego hasła w każdym razie nie kojarzy.
Muszę trochę poczytać o kontach, bo jak na razie jestem w lesie. W
zasadzie teraz chodzi tylko o to, żeby dodać polską klawiaturę i żeby
'trzymał' ustawienia.

> A skąd. Jest owszem jakiś minimalny próg, poniżej którego nie da się
> założyć NTFS z uwagi na jego wewnętrzną budowę, ale liczy się to w
> megabajtach. ZTCW można nawet (co prawda z pewnymi sztuczkami)
> sformatować do NTFS zwykłą dyskietkę 1.44 MB.
Czułem, że to bzdura - ale mogłbym przysiądz, że przeczytałem to w jakimś
readme microsoftu
Nie chciałbym nadużywać Twojej cierpliwości, ale pozwolę sobie jeszcze
zapytać:

1 sprawdzałem, mam tam dwie partycje podstawowe(1 aktywna z
niedziałającym w98, 2 z XP) i jedną logiczną - czy można połączyć te dwie
podstawowe w jedną bez utraty danych? Wiem, ryzko zawsze istnieje, ale
teoretycznie?

2 Czy Xp może być zainstalowany na partycji logicznej - wtedy pliki
'startowe' byłyby na jedynej podstawowej? Ewentualnie na podstawowej
jakiś inny system - może i XP.

pozdrawiam