Re: XP który się nie uruchamia...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 28 Jun 2007 - 09:23:55 MET DST

Dnia Wed, 27 Jun 2007 22:04:06 +0000 (UTC), gawel napisał(a):
> Witam
>
> Uff...reanimacja się udała - pomógł ten artykuł MS o przywracaniu
> rejestru. Chyba nie było innego wyjścia, bo konsola odzyskiwania się nie
> uruchomiła - dobrze że tam był FAT, bo mogłem użyć zwyczajnej dyskietki
> startowej z 98. Podmieniłem po prostu pliki rejestru z \system32\config
> na te z kopii "System Volume Information" z wcześniejszego dnia.
>
> Dziwne że nie działała ta funkcja uruchomienia ostatniej dobrej
> konfiguracji. To i ta awaria może mieć związek z tym od czego wszystko
> się zaczęło.

Ostatnia dobra konfiguracja polega jedynie na wymuszeniu wyboru innej
gałęzi z ustawieniami sprzętu w pliku SYSTEM, tj. przykładowo zamiast
ControlSet001 ładowana jest gałąź ControlSet002. Innymi słowy, wybór
"ostatniej dobrej" nie pomoże w przypadku uszkodzenia samego pliku
rejestru.

> [...]
> wszystko wraca do poprzednich ustawień, itp. To jeszcze przeżyje, ale
> zniknął jej polski układ klawiatury i za cholerę nie mogłem go dodać-
> znaczy dodaję, klikam OK, sprawdzam i nic się nie zmieniło - jest tylko
> angielski, a po tym, co przed chwilą dodałem, ani śladu.
> Dzięki za pomoc w poprzedniej sprawie - może w tej zaproponujesz jakieś
> rozwiązanie, bo mi przychodzi do głowy tylko ręczne przywracanie
> starszych rejestrów aż do skutku. Nie chcę używać przywracania systemu,
> bo obawiam się że w _tym_ XP to jeszcze zaszkodzi

Załóż nowego użytkownika w tym systemie i na nim potestuj, bo to może
być problem tylko z jej profilem, a nie z systemowym rejestrem. Część
rejestrowa profilu użytkownika to pojedynczy plik ntuser.dat w katalogu
z profilami.
Jeśli to nie jest profil, to zapuść programik Process Monitor i sprawdź
w jego logu miejsca występowania wpisów Access Denied. Generalnie z tego
co widzę, przydałaby się instalacja naprawcza systemu, albo chociaż
wykonanie sfc /scannow...

> Jeszcze jedno - czy to prawda że partycja NTFS musi mieć co najmniej 32
> Gb?

A skąd. Jest owszem jakiś minimalny próg, poniżej którego nie da się
założyć NTFS z uwagi na jego wewnętrzną budowę, ale liczy się to w
megabajtach. ZTCW można nawet (co prawda z pewnymi sztuczkami)
sformatować do NTFS zwykłą dyskietkę 1.44 MB.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/