Re: XP który się nie uruchamia...

Autor: gawel <gawel_at_pal.invalid>
Data: Thu 28 Jun 2007 - 00:04:06 MET DST

> Uruchom tą Konsolę odzyskiwania i ponownie wykonaj chkdsk z
> parametrem /r, bo może dysk się uszkodził. Czyli chkdsk /r d:,
> zakładając że spod tej Konsoli literka d: dalej jest przypisana do
> partycji z XP. Sprawdź to np. poleceniem MAP. Przyjrzyj się
> komunikatom, czy nie ma jakichś uszkodzonych klastrów. Jeśli są -
> dysk do wymiany.
>
> Następnie spróbuj podmienić rejestr na kopię z dnia instalacji
> systemu. Opis jest tutaj: Jak odzyskać system po uszkodzeniu
> Rejestru, które uniemożliwia uruchomienie systemu Windows XP
> [...]
Witam

Uff...reanimacja się udała - pomógł ten artykuł MS o przywracaniu
rejestru. Chyba nie było innego wyjścia, bo konsola odzyskiwania się nie
uruchomiła - dobrze że tam był FAT, bo mogłem użyć zwyczajnej dyskietki
startowej z 98. Podmieniłem po prostu pliki rejestru z \system32\config
na te z kopii "System Volume Information" z wcześniejszego dnia.

Dziwne że nie działała ta funkcja uruchomienia ostatniej dobrej
konfiguracji. To i ta awaria może mieć związek z tym od czego wszystko
się zaczęło.
Dziewczyna mówi, że od jakiegoś czasu ten system nic nie "zapamiętuje" -
żadnych ustawień, tak samo wszystkie(chyba) programy, tzn. chcę ustawić
tapetę-nie reaguje, zmienia ustawienia w AUTOCAD - zamknie go, włączy i
wszystko wraca do poprzednich ustawień, itp. To jeszcze przeżyje, ale
zniknął jej polski układ klawiatury i za cholerę nie mogłem go dodać-
znaczy dodaję, klikam OK, sprawdzam i nic się nie zmieniło - jest tylko
angielski, a po tym, co przed chwilą dodałem, ani śladu.
Dzięki za pomoc w poprzedniej sprawie - może w tej zaproponujesz jakieś
rozwiązanie, bo mi przychodzi do głowy tylko ręczne przywracanie
starszych rejestrów aż do skutku. Nie chcę używać przywracania systemu,
bo obawiam się że w _tym_ XP to jeszcze zaszkodzi
Jeszcze jedno - czy to prawda że partycja NTFS musi mieć co najmniej 32
Gb?

pozdrawiam